En tyst retreat, lördag 16 mars kl. 9.00-14.30

En tyst retreat, några timmar att lyssna in Gud, låta tankarna vandra, läsa bibeltexten om och om igen, be och meditera, vila och kanske somna, läsa en härlig bok.

Vi håller till i kyrkans lokaler, lunchen sker också under tystnad med klassisk musik. Vi är tysta men tror att Gud talar till oss genom tankar, sitt ord, drömmar, bilder, Gud är inte tyst även om vi väljer att inte prata några timmar.

Ansvarig ledare: Jessica Elnefred, pastor i församlingen.
9.00 fika, information
9.30 övergång till tystnad genom nattvard
12.00 lunch under musik
14.30 slut

Medtag: Bibel, anteckningspapper, penna, kanske en bra bok.
Anmälan senast 10 mars till expedition 0243-80470, bokning@equmeniakyrkanborlange.se eller på lista i kyrkan.
kostnad 100, för två fika, lunch och frukt.
tips: när man sitter still länge i kyrkan kan det vara bra med varma sköna kläder, tex en extra tröja eller raggsockor och en filt.