Equmenia Borlänge söker Barn- och ungdomsledare

Vill Du vara med och se barn och ungdomar växa och formas till lärjungar?

Borlänge Missionsförsamling och Equmenia Borlänge behöver din hjälp att driva och utveckla verksamheten bland barn och unga tillsammans med våra ledare. Just nu har vi barnsång för 0-2 åringar, barnkör 4-7 år, söndax under gudstjänsttid och tonår på fredagar. Tre gånger per termin har vi Äntligen lördag som samlar alla åldrar till aktiviteter och andakt.

I församlingen har vi språkcafe´och annat flyktingarbete , bibelstudier och bönesamlingar, Passion för livet-träffar, föredrag och soppluncher m.m. Kyrkan ligger mitt i centrum och är en samlingspunkt.

Vi söker dig som vill vara en del i ungdomarnas liv , i equmenias och församlingens arbete. Betoningen på tjänsten ligger på barnsången och tonårsgruppen samt de ungas växt in mot församlingslivet. Du får arbeta självständigt och i samarbete med de ledare som finns. Du ingår i arbetslaget med vår pastor Jessica Elnefred.

Ledarutbildning och musikkunnande är förstås bra men inget krav. Ring oss så berättar vi mera.

Tjänsten är på 75% under 2 år. Vi tillämpar provanställning.

Upplysningar: Oscar Brodin 076-2351258 eller Rune Björke 070-6793077

Ansökan med personligt brev, CV och referenser sändes till rune@bjorke.eu. Tillträde enl.ök.

Välkommen till Dalarna och Borlänge!