Församlingens årsmöte 11 februari kl 16.00

Saxat från ordförandens rapport: I boken ”Söndag, gudstjänst i en ny tid” som styrelsen läst under årets så har vi bland annat läst om hur viktigt det är att vi tillsammans skapar en gemenskap som baseras på allas delaktighet där ”vi lever tillsammans, bär varandra, tar emot varandra och formar varandra. Vi formas för att världen ska tro.” Min bild är att vi har många sådana delar i vår gemenskap i Borlänge missionsförsamling med många som bidrar till helheten. Visst har vi saker som behöver utvecklas och förbättras men vi har också mycket att vara tacksamma över.

Ta del av och läs om det gångna årets verksamhet genom att klicka på bilden nedan.

Årsmöteshandlingar 2017