Levande julkrubba i kyrkporten kl. 15.30, 16.00, 16.30, 17.00, 17.30

Som traditionen bjuder på 1 Advent så erbjuds alla förbipasserande en levande Julkrubba i kyrkporten. Vi får se och höra julevangeliet med änglar, Maria och Josef, herdar, vise män och inte minst Jesusbarnet. Stanna upp och ta del av julbudskapet som vill sprida ljus och värme.

Under de första dagarna i december fylls sen också kyrkan av skolklasser som går julvandring. De gör en tidsresa tillbaka, får vara med när ängeln besöker Maria, uppmuntrar Josef att gå tillbaka till Maria, de hjälper herdarna med fåren, blir ibland lurade av Herodes, men kommer tillslut till stallet och det nyfödda barnet.
Vi tror att det här gör skillnad och har betydelse. Att barn och vuxna påminns om varför vi firar jul och får höra att Jesus har kommit till oss.

Kom med och sjung i barnkören

Barnkören äter pannkakor och övar påsksånger tre torsdagar i mars, den 7, 14 och 21. …