Ny barn- och ungdomsledare

Namn: Camilla Liss
Familj: Mamma, pappa och två lillasystrar som alla spelar. Vi har ett band tillsammans, kolla in www.facebook.com/FamiljenLiss. Hundarna Cinderella och Celina.
Intressen: Dans, hundar och dans med hundar! Jag har dansat klassisk balett i en termin och jazz i flera år, framförallt showjazz. Med familjens hundar har jag tränat agility (hinderbana) och freestyle (olika tricks till musik).
Äter: Glutenfritt. Jag har celiaki och tål inte vete, korn och råg. Jag köper speciella glutenfria havregryn. Det innebär t.ex. att de inte odlat vete på samma åker året innan. Det händer också att jag ”fuskar” och äter små mängder ”vanlig” havre.
Utbildning: Örebro Mariebergskolan (lågstadium)
Borlänge Nygårdsskolan (mellanstadium)
Forssaklackskolan (högstadium): Musikklass
Soltorgsgymnasiet: Natur, inriktning natur med musikp Ransäter (i Värmland) Geijerskolan (folkhögskola): Musiklinjen & Svenska kyrkans grundkurs
Malmö Musikhögskolan: Instrumental- och ensemblelärare
Jag föddes den 25/1 1989 i Örebro och är uppväxt inom EFS. Jag gick på musiklekis och sjöng i barnkör i kyrkan. När jag var 6 år började jag spela tvärflöjt. Vi flyttade till Borlänge när jag var 10 år. Här fortsatte jag spela flöjt och senare började jag även ta sång- och pianolektioner. Jag gick bl.a. på scouterna och tonårsgruppen (TG) i Borlänge EFS. Efter att jag varit med i TG ett par år så slogs vi ihop med Korskyrkan och ibland var vi också här i Missionskyrkan. TG betydde väldigt mycket för mig! Efter studenten har jag hunnit bo på några olika ställen. Senaste läsåret bodde jag i Ånge och hade ett vikariat som flöjt- och pianolärare på Musikskolan.
Min tro har alltid funnits där. När jag konfirmerade mig fick jag en väldigt stark upplevelse av Guds kärlek. Det var precis vad jag behövde just då, att få känna mig värdefull! Det är inte lätt att vara ung idag så just Guds kärlek är något jag verkligen vill förmedla i mitt nya jobb!
När jag gick på gymnasiet bestämde jag mig för att börja berätta
mer öppet om min tro. Vi hade en kristen skolgrupp och blev inspirerade till att under en vecka gå runt med
t-shirtar med texten ”jag är kristen fråga mig varför” i skolan! Jag tyckte det var jätteläskigt! I samband med detta fick jag ett bibelord ”Han som verkar i oss med sin kraft och förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka” (Ef. 3:20). Att nu få komma tillbaka till min hemstad och fortsätta jobba för Gud är mer än vad jag kunnat begära eller knappt ens tänka, wow! Jag ser verkligen fram emot att få se vad Gud kommer göra i Borlänge de här två åren! Stort tack för förtroendet att ta hand om det viktigaste vi har – barnen och ungdomarna!Camilla

Camilla Liss