Vi tänder ett böneljus.

Bön, det är själva livsnerven i vår kristna tro. Ett ständigt pågående flöde mellan Gud och människa. Margareta Melin skriver:

”Bön är den sändning som pågår mellan
det lilla hjärtat och det stora”.

Det handlar varken om prestation eller vackert formulerade ord. Gud känner ju redan våra innersta tankar. Att tända ett böneljus kan vara en hjälp att samla våra splittrade tankar till andakt.

Vill du vara med och bära vår församling och equmenia i bön?

Måndagskvällar 20.00-22.00 ber vi gemensamt, hemma eller där vi just då befinner oss, för Borlänge Missionsförsamling och Equmenia i Borlänge. Kyrkans olika verksamhetsgrenar, våra medlemmar, människor vi möter i olika sammanhang, styrelse och ansvarsgrupper, vårt barn- och ungdomsarbete….

Tänd gärna ett ljus på måndagskvällarna och samla dina tankar en liten stund i bön!

”Tack Gud att du samlar alla våra bönedroppar vid ditt hjärta!”