Welcome!

Välkommen! Så heter boken som på sju språk vill välkomna människor på flykt som kommit till Sverige.

Equmeniakyrkans samordnare för migration och asyl har tagit initiativ till denna lilla spiralbok på sju språk (svenska, engelska, arabiska, franska, dari, tigrinska och spanska) med kort information om Equmeniakyrkan samt några användbara böner och bibelord.

I boken lyfts de centrala delarna av vår tro fram. Boken finns att ladda ner här på webben men här finns också också bokens olika delar på respektive språk.

Använda materialet för eget bruk och i din församlings arbete. Dela gärna boken och materialet med andra!

Ladda hem genom att klicka här.