Equmeniakyrkan Borlänge söker församlingsmusiker

som vill vara med och utveckla sång och musik i församlingen och vår barn- ungdomsverksamhet.

Equmeniakyrkan Borlänge söker församlingsmusiker som kan spela till de gemensamma sångerna och psalmerna i gudstjänsten, samt vara med och utveckla musiklivet till en mötesplats för att sprida hopp, evangelium och glädje.
Just nu har vi en kör som leds av en församlingsmedlem, barnkör, samt ett kompisband där alla får komma och spela och som övar inför medverkan. Tre personer alternerar att spela orgel/piano till psalmsången i gudstjänsterna och andra samlingar. Vi drömmer om så mycket mer.
Kyrkan ligger mitt i stan, hyrs ut till olika konserter, gymnasieskolan Rytmus ligger i kvarteret, folkhögskolan Brunnsvik med musikhögskola likaså. Högskolan Dalarna bygger nytt mitt emot, vad kan det ge för inspiration och möjligheter?
Arbetsuppgifter
-spela till församlingssång på gudstjänster
– vara ledare för barnkör och kör
– initiera och utveckla musiklivet i vår församling

Kvalifikationer
Du har någon form av musikutbildning, är självgående, kan läsa noter, är flexibel och samarbetsvillig med våra ideella medverkande, har erfarenhet av kyrka -gudstjänstliv.
Församlingens och vår barn- och ungdomsverksamhet samarbetar med Studieförbundet Bilda i all kulturverksamhet.
Tjänsten är deltid, omfattningen efter överenskommelse – upp till 50%. Oregelbunden arbetstid. Vi tillämpar provanställning.
Tillträde 2024-09-01
Ansökan med cv och referenser senast 2024-05-31 till: info@equmeniakyrkanborlange.se

Frågor: Ann-Britt Andersson 070 697 04 74, Jessica Elnefred pastor 076 016 28 85

Som upplysning kan nämnas att Korskyrkan Borlänge söker ungdomsledare på halvtid.

Varför – en fråga om centrum

”Äddä, äddä, äddä” frågar det lilla barnet och pekar. Nyfiket, vetgirigt – vad är det, …